Taal Actief 5 | brochure

Vijf heldere stappen De kinderen werken in kleine stappen aan de schrijf- of spreek- & luistertaak. Transfer vanuit andere taaldomeinen Voordat de kinderen hun tekst gaan schrijven, denken ze na over de woorden en doelen die ze die week bij de lessen woordenschat en taal verkennen hebben geleerd. Ze kiezen bijvoorbeeld een woord en maken een zin die ze gebruiken in hun eigen tekst. Dit versterkt het eigenaarschap. COMMUNICATIE 11 Vul de schrijfhulp in. Gebruik steekwoorden. 2 voorbereiden schrijfhulp Mijn naam is: Zo zie ik eruit: Mijn gezin: Mijn hobby is: Ik hou van: Dit vertel ik ook nog graag: 1 2 3 Wanneer vertel jij iets over jezelf? Als ik in een vriendenboek schrijf. Als ik bij iemand op bezoek ben. 4 3 schrijven 4 nakijken 5 verbeteren 2 voorbereiden 1 verkennen Tip van Tim Taal Wat weet bijna niemand van jou? Wil je dat vertellen? Schrijf het dan op! Bijvoorbeeld: ik spaar schelpen. 12 Ja! Dit woord past bij mijn tekst: de boezemvriend zorgvuldig de omgeving Dit is ook een goed woord voor in mijn tekst: Dit plaatje gebruik ik in mijn tekst. Maak een zin met het plaatje. MIJN WOORDEN WOORDENSCHAT MIJN ZIN TAAL VERKENNEN LES 5 THEMA 1 IK ONTMOET WEEK 1 Dit neem ik mee. Ik limonade. Ik wespen. Informatiebrochure Taal actief – versie voor de christelijke school • 37

RkJQdWJsaXNoZXIy MjcxMDk=